Električni skiroji so v zadnjih letih postali nepogrešljiv del mestne mikromobilnosti. Njihova priljubljenost narašča zaradi hitrosti, enostavne uporabe in prijaznosti do okolja. Vse pogosteje jih uporabljajo ne le mladi, temveč tudi odrasli za vsakodnevne poti po mestih. Toda kljub številnim prednostim ta trend odpira pomembna vprašanja glede varnosti v prometu.
Statistika prve polovice letošnjega leta razkriva zaskrbljujoč podatek – v prometnih nesrečah je bilo udeleženih kar 115 voznikov električnih skirojev. Večina teh nesreč se je zgodila v naseljih, najpogosteje zaradi neprilagojene hitrosti ali neupoštevanja pravil. Kar 89 voznikov se je pri tem poškodovalo, med njimi jih je bilo šest huje.
V porastu so tudi nesreče, v katere so udeleženi mladoletniki. Podatki kažejo, da je bilo med poškodovanimi kar 20 otrok in mladostnikov, starih do 17 let. To vzbuja dodatno skrb, saj vožnja e-skiroja zahteva poznavanje cestnoprometnih pravil, odzivnost in odgovorno ravnanje, ki jih najmlajši pogosto še ne obvladajo v zadostni meri.
Kljub veljavnim predpisom – obvezni uporabi čelade za mladoletne, prepovedi vožnje po pločnikih, obvezni opremi in prepovedi uporabe mobilnega telefona med vožnjo – so kršitve še vedno pogoste. E-skiroji lahko dosegajo hitrosti do 25 km/h, kar ob trku ali padcu pomeni resne posledice.

Nekatera slovenska mesta so že uvedla sisteme izposoje e-skirojev in si prizadevajo za izboljšanje infrastrukture, kot so ločene kolesarske steze. A infrastruktura pogosto še ni prilagojena novi realnosti – uporabniki e-skirojev se pogosto znajdejo med avtomobili, pešci ali na neurejenih površinah.
Varnostni strokovnjaki zato pozivajo k boljši prometni vzgoji, prilagojenim ukrepom za otroke ter večji odgovornosti staršev in uporabnikov. Prav tako je nujno nadaljnje spremljanje nesreč in prilagajanje zakonodaje, da bo e-mobilnost tudi varna mobilnost.
