Na eni izmed trgovskih polic kupce pričaka neprijetno presenečenje (ali več njih) – za pol kilograma čokoladnih napolitank znanega proizvajalca, ki vsebujejo 35 % čokolade, je treba odšteti kar 8,69 evra. Klasična poslastica, ki jo mnogi poznamo iz otroštva, tako postaja vse prej kot vsakdanji prigrizek. Glede na ceno bi jo skoraj lahko uvrstili med butične izdelke, primerne za darilo ob obletnici ali posebni priložnosti.
Primerjava z drugimi ponudniki na spletu kaže, da je isti izdelek tam na voljo tudi za 6 evrov ali celo manj. Razlike v ceni segajo tudi do 30 %, kar kaže na precejšen razkorak med prodajnimi kanali.
Na povišanje cene lahko vpliva tudi globalno dogajanje na trgu surovin. Cene kakava so v zadnjem letu močno narasle – predvsem zaradi neugodnih vremenskih razmer v zahodnoafriških državah, ki so največje proizvajalke te surovine. Manjši pridelek in višje cene na svetovnih borzah so posledično vplivali tudi na proizvodne stroške izdelkov, ki vsebujejo večje količine kakava.
Dejstvo ostaja, da si danes mnogi potrošniki dvakrat premislijo, preden izdelek položijo v nakupovalni voziček. Napolitanke, ki so nekoč sodile k skoraj vsaki kavi, tako vse bolj postajajo poslastica za posebne priložnosti. V času, ko se cene živil višajo iz meseca v mesec, napolitanke za skoraj devet evrov vse težje upravičijo svoj prostor v vsakodnevni nakupovalni košarici.

