Podeželje je izredno podhranjeno z javnim prevozom, novi vozni redi pa so to težavo še poglobili, je v izjavi za javnost izpostavil predsednik Kmetijsko gospodarske zbornice Slovenije (KGZS) Roman Žveglič. Ministrstvo za okolje, prostor in energijo so zato v KGZS pozvali k takojšnjemu ukrepanju in ureditvi voznih redov javnega potniškega prometa.
Po njegovih navedbah so bili tako nekateri starši primorani prekiniti delo doma na kmetiji ali v službi, da so lahko razvozili otroke. Ob tem je navedel primer z Dolenjske, in sicer na relaciji Zagradec-Novo mesto, kjer se nahaja Kmetijska šola Grm. “Dijaki morajo na tej relaciji po novem večkrat presesti. Prej so za prevoz potrebovali pol ure, zdaj pa uro in 45 minut. Prav tako veliko otrok ostane na postajah, saj se avtobus, na katerem so zasedeni vsi sedeži, odpelje mimo,” je dejal predsednik KGZS.
V preteklem šolskem letu je sistem po Žvegličevi oceni deloval, dijakom ni bilo treba prestopati, koncesionarji pa so vedeli, kam so otroci namenjeni, zato ne razume, zakaj je prišlo do spremembe sistema. “Zdaj vlada popolna zmešnjava,” je bil kritičen.
Na KGZS so zato pozvali ministrstvo za okolje, prostor in energijo, v okviru katerega Družba za upravljanje javnega potniškega prometa (DUJPP) ureja vozne rede, naj nemudoma ukrepa, zagotovi ustrezne frekvence avtobusov in zadostno kapaciteto avtobusov. “Da ne bo več prihajalo do težav, ki jih imajo najprej otroci, nato pa še njihovi starši,” je dejal.
Po septembrski uveljavitvi novega voznega reda za medkrajevne avtobuse je o njem sicer slišati veliko kritik, med drugim, da so nekatere linije ukinjene in da je avtobusov premalo. Na DUJPP zagotavljajo, da so novi vozni redi dobro pripravljeni, da so se povečali standardi dostopnosti in da ukinitev linij ni bilo.