fbpx
Mestnik
Foto: OŠ Dragotina Ketteja
Aktualno Dogodki Novice Vrtci, šole, študij

Po dveh mesecih vrnitve v šolo na OŠ Dragotina Ketteja ne počivajo

Otroci s posebnimi potrebami so se 5. januarja vrnili nazaj v šole. Ravnateljica OŠ Dragotina Ketteja Vida Marolt nam je povedala, da so njihovi učenci ves čas šolanja na daljavo poročali, da od vsega najbolj pogrešajo druženje z vrstniki. »S tem v mislih so učiteljice in učitelji v prvih dneh po vrnitvi v šolske klopi poskrbeli, da so se učenci, čeprav na razdalji, naužili družbe, pogovora in prijaznih nasmehov svojih sošolcev,« pravi ravnateljica. Z navdušenjem pa so se vrnili v svoje oddelke tudi otroci in mladostniki, ki so vključeni na posebni program vzgoje in izobraževanja, čeprav jim je delo od doma ustrezalo.

Vse družine nismo mogle zagotoviti optimalnih razmer svojim otrokom

Šolanje na daljavo prav gotovo ne moremo enačiti z poukom v šoli. Vse družine zaradi nedostopnosti interneta, slabše socialne in bivanjske razmere niso mogle svojim otrokom zagotoviti optimalnih razmer za učenje doma. »Pri teh učencih so vrzeli v znanju prav gotovo večje,« pove Vida. Je pa bila organizacija poučevanja v drugem valu epidemije bolj načrtovana in učenci so sledili podajanju novih učnih vsebin, pridobili veliko novega znanja in utrjevali že naučeno. Učitelji so s starši redno izvajali govorilne ure na daljavo in spodbujali ukvarjanje s šibkejšimi izobraževalnimi področji svojih otrok. Ker nekateri otroci potrebujejo več pomoči pri učenju bodo učitelji na tem področju v prihodnje namenili več pozornosti in skupaj s starši bodo poskušali zmanjšati primanjkljaje. »Tudi na splošno učitelji in učiteljice trenutno več svojega poučevanja usmerjajo na urjenje osnovnih šolskih veščin, spretnosti in učne vsebine medpredmetno povezujejo,« doda ravnateljica. Po drugi strani pa jim je šolanje na daljavo prineslo novo znanje, in sicer računalniško pismenost, kar bo imelo v njihovi prihodnosti prav zagotovo velik pomen.

V prvih tednih je bilo opaziti slabšo delovno kondicijo

Po vrnitvi v šolo pa niso imeli vedenjskih težav. » Moramo pohvaliti učence, ki vzorno upoštevajo navodila in organizacijo, ki preprečuje stike z učenci različnih oddelkov. Otroci in mladostniki se zadržujejo znotraj svojih »mehurčkov« in se družijo le s sošolci. V takih okoliščinah je prisotnih tudi manj sprožilcev za čustveno občutljivejše učence,« pove. V prvih tednih ponovnega izvajanja pouka v šoli je bilo pri več učencih opaziti slabšo delovno kondicijo in kratkotrajnejšo pozornost in vztrajanje pri šolskem delu. V tem času pa so tudi v večjem delu to že pridobili nazaj.

Raziskave so pokazale, da so otroci v šolanju na daljavo postali manj telesno aktivni. Učitelji in učiteljice so se trudile pripravljati dinamično in razgibano gradivo znotraj katerega so dnevno umeščali tudi gibalne odmore in dejavnosti. »Učitelji športa so spodbujali gibanje na svežem zraku in pripravljali zanimive gibalne vaje za moč in razgibanost telesa. Je pa vsekakor slabša telesna kondicija velika težava, ki se kaže tudi pri številnih naših učencih. Učitelji športa poročajo, da so v tem valu epidemije učenci med šolanjem na daljavo manj zavzeto in manj pogosto podajali povratne informacije glede zahtev pri urah športa. Družine, ki so tudi sicer zelo aktivne, so pošiljale mnogo fotografij in dokazov o športnem udejstvovanju svojega otroka. Telesna neaktivnost številnih drugih učencev pa kaže svoje posledice. Učenci so manj gibljivi in imajo slabšo telesno kondicijo, kar se kaže kot utrujenost že pri krajših sprehodih,« pove Vida.

Po vrnitvi v šolo niso počivali

Od kar so ponovno zakorakali skozi šolska vrata so več tednov pripravljali proslavo v spletni različici ob kulturnem prazniku, v kateri so ob Prešernovih pesmih pokazali svoje talente, se pomerili v kvizu o življenju pesnika, ogledali prispevke ter poslušali uglasbene pesmi in likovno ustvarjali. Šola je 19. januarja praznovala tudi Kettejev dan in ta dan proslavila z različnimi dejavnostmi : brali so Kettejeva dela, reševali kviz o pesnikovem življenju, delali sestavljanko, si ogledali predstavo Šivilja in škarjice, ilustrirali Kettejeve basni in risali pesnika. Ob koncu pa so še zapeli šolsko himno »Kette rap«.

K.N.

Foto: OŠ Dragotina Ketteja

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih