fbpx
Mestnik
Featured Novice Šport

Iyengar joga v Novo mesto

Od leta 2016 v okviru Društva Iyengar joga Novo mesto izvajajo Iyengar jogo, ki je dostopna vsakomur. Redna vadba joge poveča prožnost, moč in vzdržljivost, izboljša držo in koncentracijo, utiša um in deluje blagodejno na telo in duha, v sporočilu za javnost navaja Društvo Iyengar joga Novo mesto.

Iyengar joga je kraljica pravilne izvedbe položajev v t.i. hatha jogi, po tradiciji B.K.S. Iyengar (1918-2014). Pri tej vrsti joge se vsak, ki vztraja in vadi, transformira v pravilno grajeno, simetrično osebo. Če je fizično telo pravilno in zdravo, ima duh možnost, da se razcveti, in če so energetski kanali prehodni, ima energija prosto pot. Iyengar joga popravlja ne samo mišično zgradbo ampak tudi kostno zgradbo telesa.

Redna vadba joge poveča prožnost, moč in vzdržljivost.

Tehnika Iyengar joge poudarja natančnost in pravilno izvedbo jogijskega položaja (asane). Učitelj asano demonstrira, potem pa se posveti učencem in jim pomaga pri doseganju položajev.

Za lažjo in pravilnejšo izvedbo asan uporabljamo pripomočke: kocke, stole, pasove, odeje, vrvi. Z njihovo uporabo se zmanjšuje tveganje poškodb in zato lahko Iyengar jogo vadijo praktično vsi: ljudje, ki so zakrčeni, imajo športne poškodbe oz. imajo omejeno gibanje, starejši ljudje, nosečnice. Vsaka skupina asan razvija telo na drugačen način in učinkuje na nas na več ravneh: lahko nas zemlji, krepi, polni z energijo, ali pomirja.

Iyengar joga je kraljica pravilne izvedbe položajev v t.i. hatha jogi, po tradiciji B.K.S. Iyengar (1918-2014).

Filozofija Iyengar joge temelji na zavedanju telesa, skozi katerega se spoznavamo v najglobljem bistvu. Posebej pomemben je terapevtski vidik Iyen­gar joge, s katerim odpravljamo težave, nepravilnosti in bolezni.

“Začnemo z osnovnimi stoječimi položaji, tem sledi več predklonov, zaklonov, zasukov, obrnjenih položajev in jogijsko dihanje (pranajama).  Vadba zori hkrati z učenci. Napredovanje po stopnjah težavnosti poteka vzporedno z razvijanjem raztegljivosti, moči, občutljivosti uma, telesa in diha,” navajajo v društvu.

Za lažjo in pravilnejšo izvedbo asan uporabljamo pripomočke: kocke, stole, pasove, odeje, vrvi.

Jogijsko dihanje (Pranayama) se uvaja, ko osvojimo osnove asan. Za zahtevnejše vaje pranayame so namreč potrebne telesna raztegljivost, pljučna kapaciteta in stabilnost v sedečih položajih.

Za konec nekaj odzivov vadečih v društvu:

Iyengar joga mi je pomagala odpraviti bolečine v kolenih in sednici grči, zmanjšati bolečino v prsno-vratnem predelu ter dvigniti tonus mišic celega telesa. – Andreja, fizioterapevtka

Joga pri Nataliji mi je pomagala pri bolečinah v hrbtu (pretežno zaradi sedečega dela) in pri splošni raztegljivosti telesa. Izboljšalo se mi je tudi razpoloženje. – Eva, svetovalna delavka 

Všeč mi je individualen pristop, pohvalila bi tudi samo vodenje vadbe, saj so navodila vedno jasna in natančna. Priporočam vsem, ki si želite na umirjen način razgibati svoje telo ter najti nekaj notranjega miru v tem prehitrem tempu življenja. – Nina, komunikologinja

Vadba poteka v prostorih Krajevne skupnosti Ločna- Mačkovec, Seidlova cesta 28, Novo mesto, vodi jo Natalija Šintler, predstavnica druge generacije certificiranih Iyengar joga učiteljev v Sloveniji.

Vadbo ponovno pričenjajo v septembru, zato vabljeni, da se jim pridružite.

Kontakt:

Društvo Iyengar joga Novo mesto

Mestne njive 9, Novo mesto

t: 041 399 064

e: natalija.sintler@gmail.com

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih