Mestnik
Featured

Največ preglavic dolenjskim voznikom povzročajo krožišča

21 dolgoletnih voznikov se je v Novem mestu pod okriljem Zavarovalnice Triglav ponovno odpravilo na izpitno vožnjo

Po lanski Turneji mobilnosti, na kateri so v največji slovenski zavarovalnici s pomočjo simulatorja varne vožnje DRAJV testirali, kakšni vozniki so v različnih slovenskih regijah, se je nedavno 21 dolgoletnih voznikov po cestah dolenjske prestolnice ponovno zapeljalo z učiteljem vožnje in preverjalo svojo vozniško pripravljenost še v praksi. In kako so se odrezali?

Novo mesto ima posebno prometno situacijo – poleg običajnih jutranjih prometnih konic se vozniki s precej povečanim prometom soočajo tudi ob drugih urah delovnega dne, in sicer takrat, ko zaposleni v tovarnah zaključujejo z izmenami. Da bi zagotovili večjo pretočnost prometa, so v zadnjih letih zgradili množico rondojev, ki pa jih marsikateri voznik ne obvlada v celoti, zato so v njih tudi manj suvereni.

Vaja dela mojstra

Kako vozijo Dolenjci je raziskovala že lanska Turneja mobilnosti, ki je poleg dolenjske prestolnice potekala še po devetih večjih slovenskih mestih in je raziskovala vozne sposobnosti slovenskih voznikov. Dolenjski vozniki so se takrat v primerjavi z ostalimi sicer relativno dobro odrezali, saj so bili po pokazanih vozniških spretnostih na simulatorju na 2. mestu med deseterico.

»Z vožnjo na simulatorju bi lani vozniški izpit opravilo približno 40 odstotkov dolenjskih voznikov. Letos smo akcijo iz okolja simulatorja preselili na ceste. Prav tovrstno obnavljanje vozniškega znanja dolgoletnih voznikov je namreč korak k varnejšim cestam za vse,« je povod za akcijo Ponovno na izpitno vožnjo opisal David Toporš, direktor območne enote Novo mesto Zavarovalnice Triglav.

Večina voznikov izpita ne bi opravila

Rezultati ponovitve izpitnih voženj po novomeških cestah so pokazali, da bi od vseh voznikov uspešno opravilo izpitno vožnjo (samo) pet oziroma manj kot tretjina. Največ preglavic je po besedah učiteljev vožnje voznikom povzročalo pravilno razvrščanje v rondojih. Skoraj polovica kandidatov je naredila usodno napako pri izvozu iz večpasovnega krožišča, saj so ga zapuščali iz notranjega prometnega pasu.

Kar štirje starejši vozniki (oz. 19 % kandidatov) pa bi svoj izpit izgubili na avtocesti. Razlog za to je bilo prepočasno vključevanje in s tem posledično ogrožanje voznikov, ki so vozili po avtocesti. Omenjeni kandidati so prav tako zmanjševali hitrost pri izključevanju z avtoceste, preden so zapeljali na zaviralni pas.

V Novem mestu je v primerjavi z ostalimi mesti v akciji specifičen tudi prehod ceste čez železniško progo. Trije vozniki (oz. 14 % kandidatov) so nepravilno prečkali železniški prehod. Ker so bile zapornice dvignjene, so kar brez pogleda zapeljali čez progo.

Rezultat ne odraža (povsem) realnosti

Čeprav je bila na ponovitvi izpitne vožnje v Novem mestu uspešna le slaba tretjina voznikov, pa je bila končna ocena učiteljev vožnje kljub temu spodbudna. Usmerjena je k zavedanju, da je trenutek za volanom, ko voznik napako naredi, hkrati tudi najboljša priložnost, da je na napako opozorjen. Tako ima takoj priložnost spremeniti svojo vozniško navado.

Učitelji vožnje so poudarili, da opravljen izpit ni edini del izkušnje: »Nekaj je formalno opravljen izpit, drugo pa je DNK voznika, ki ga pravzaprav poskušamo spremeniti. Torej, ali smo se pripravljeni spremeniti, sprejeti nove tehnologije, nove prometne zanke. To je tisto, kar šteje. Je pa vsak, ki pride na ponovno vožnjo, že zmagovalec, ker je zmogel ta pogum,« je povedal Manuel Pungertnik, vodja ekipe učiteljev vožnje AMZS, ki potuje po slovenskih mestih v okviru akcije Ponovno na izpitno vožnjo. Kandidati na Dolenjskem so jih tako pozitivno presenetili s svojo umirjeno in kulturno vožnjo, kljub temu, da (končni) rezultat uspešnosti tega ne prikazuje.

Luka Pušnik, direktor službe za korporativno komuniciranje

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih