fbpx
Mestnik
Featured Zanimivosti & Zabava

Ob 8. marcu: Izbira šopka-osebni interesi pred simboliko

Naše babice so govorile, da se ne spodobi, da bi si cvetje kupovale same. A v današnjih časih se je to spremenilo. Ženske smo si šopke začele kupovati za okras stanovanja in boljše počutje. Ob posebnih priložnostih, kot bosta v tem mesecu dan žena in materinski dan, pa rade prejmemo šopek cvetja v dar. Ker se trendi spreminjajo tudi v cvetličarstvu, smo raziskali, kaj je treba vedeti pred nakupom.

Včasih so cvetličarji poudarjali, da barva cvetja lahko razkriva skrita sporočila. Z izbrano barvo cvetja lahko razkrijete svoja čustva, občutke do obdarovane osebe. Bela je barva nedolžnosti, ponižnosti in prijateljstva, ki pa ga lahko praznujete tudi z rumenimi rožami. Te hkrati prinašajo srečo in veselje. Energijo, toplino, zaupanje, zadovoljstvo in veselje do življenja nosijo oranžni cvetovi, ki so simbol jasnosti in ponosa. Rožnato cvetje simbolizira milino, nežnost in srečo, vijoličasto pa dostojanstvo, ponos in uspeh. Modro cvetje prinaša mir, odprtost in vedrino, zelena barva pa simbolizira naravo in predstavlja zdravje in mladost. Rdeča je klasika, ki skriva energijo ljubezni, strasti, želje in moči.

Vsak cvet ima svoj pomen. FOTO: Cvetličarna Lilija.

Cvetličarka Jožica Žabkar iz Cvetličarne Lilija v Krškem pa pravi, da se barvna klasifikacija v zadnjih letih opušča in se vse bolj cvetje doživlja in poklanja glede na počutje, poznavanje prejemnikovega okusa in podobno. »Ljudje smo različni tudi znotraj istih starostnih skupin. Pred kreiranjem šopka imamo navado kupca vprašati, komu je šopek namenjen, kakšna je ta oseba, katere stvari so ji všeč. Se pa pogosto zgodi, da so mlajše osebe deležne nežnih ali energičnih barv, starejše osebe pa bolj rdečih in klasičnih kreacij.«

V trendu je nežnost

Kot nam je povedala sogovornica, je trenutno v trendu nežnost, in sicer tako v oblikah šopkov, kot v sami izbiri cvetja. »V ospredju so cvetlice pastelnih odtenkov z dodatki v zemeljskih tonih. Pogosto se v cvetličnih kreacijah še vedno pojavljajo suhi elementi, kot so različni poljski klasi, pampaške trave ipd.« Prilagajajo se željam strank, zato bodo tudi ob marčevskih praznikih ponudili za vsakega nekaj. Šopek oblikujejo po trendovskih smernicah ali klasičnih oblikah, oblikujejo tako imenovane bucket šopke v okroglih škatlah, ki ne potrebujejo vazic, nekateri pa se odločajo za večno aktualne impregnirane vrtnice.

»Pri samem oblikovanju cvetja je praviloma rek “samo nebo je meja” kar na mestu, saj ni pravil in tudi ne strogo določenih smernic, ki bi jim morali slediti. Estetsko gledano je lepih šopkov toliko, kot je njihovih kupcev, saj vsak lepoto doživlja po svoje. Kljub temu pa se običajno šopke napravlja iz lihega števila (če ni želja kupca drugačna) in se šopke veže v “pravilne bidermajerje”, ker se tako cvetje obdrži kakovostno kar najdlje,« je povedala Žabkarjeva.

Med kupci so najbolj priljubljene potonike, a kot je dodala cvetličarka »samo dokler ne povemo cene. (smeh) Ti cvetovi so res med dražjimi in bolj delikatnimi, tako da se običajno potem odločajo za njim podobne ameriške vrtnice. V pomladnem času so zelo popularni tulipani, pa frezije, ranunkule, tudi narcise.«

Estetsko gledano je lepih šopkov toliko, kot je njihovih kupcev. FOTO: Cvetličarna Lilija.

Ko kupujemo šopek, torej ne moremo narediti napake, če le upoštevamo želje in karakter obdarovanca. Kot opozarja Jožica Žabkar, pa lahko napako naredimo po nakupu: »Najslabše je, če šopek kupimo in ga nekaj ur pustimo v avtu, brez vode, izpostavljenega soncu. Me v takih primerih kupce vedno opozorimo, da se šopku doma z ostrim rezilom odreže 1cm stebel in napoji z vodo, sicer bo prejemnik šopek imel za bistveno manj časa, kot bi ga lahko imel sicer.«

Če si želimo, da cvetje dom krasi več kot le nekaj dni, pa se lahko odločimo za nakup lončnice, ki je prav tako lahko lepo darilo. »Kupci se najpogosteje odločajo za tradicionalne kalanhoje, vijolice, primule, na voljo pa je tudi mnogo zelenih lončnic, pa spatifil, ki izdatno čistijo zrak, gloksinij z izjemno krasnimi cvetovi, anthuriumi in seveda orhideje. Odvisno je tudi od tega, koliko prostora in kakšne pogoje ima prejemnik za kupljeno rastlino in pri tem z veseljem svetujemo,« je povedala Žabkarjeva.

Razmere v zadnjih dveh letih pa so na splet prestavile tudi cvetličarje, ki zdaj omogočajo dostavo šopka na dom. Žabkarjeva pravi, da imajo s tem dobre izkušnje. »Dostave v lokalnem okolju opravljamo osebno, drugod pa imamo sklenjeno pogodbo s partnersko službo, ki dostavo opravi v enem dnevu. Doslej so bili vsi paketi vročeni brez poškodb ali zamud.« Čeprav so najbolj veseli osebnega stika v cvetličarni, pa so se s spletno trgovino približali širni Sloveniji.

M.Z.L.

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih