fbpx
Mestnik
Dogodki Featured Narava & zdravje Novice Zanimivosti & Zabava

Rdeča Češnja: kjer je domačnost dobila svoj dom

Z vidnim ponosom v očeh nas v svojo novo zgodbo povabi Maša Kastelic. Natančno zloženi izdelki, v simpatičnih embalažah, že na prvi pogled izdajajo, da so drugačni od tistih, ki smo jih navajeni iz polic veletrgovcev. Del Mašine zgodbe so postali izdelki naših, domačih proizvajalcev, svoj prostor pa jim je namenila v centru mesta, v butični trgovinici Rdeča Češnja Shop.

»Vračam se tja, kjer smo začeli, k zemlji in pridnim delavskim rokam,« na kratko svojo podjetniško filozofijo povzame Maša Kastelic. Sociologinja po izobrazbi je še pred koncem študija odprla samostojno podjetje. Simpatična podjetnica iskreno in direktno prizna, da si ne more predstavljati, da bi kreiranje svoje poslovne kariere položila v roke nekoga drugega. Samostojna pot sicer prinaša veliko prednosti, hkrati pa predstavlja izziv, predvsem v teh negotovih časih. Maša sicer že osem let vodi Smoothie & Juice Bar Rdeča Češnja v novomeškem nakupovalnem središču. A podjetniška žilica ne počiva. Bar je v centru mesta dobil svoje nadaljevanje, mlajšo sestro –čudovito butično trgovinico.

Pravi, da je ta zgodba, zgodba o ljubezni. Ljubezni in hvaležnosti do slovenskega pridelovalca. »V moji trgovini lahko najdete predvsem kulinariko iz slovenskih kmetij in butičnih proizvajalcev ter domače pekovske izdelke. V trenutnih časih, ko na vseh straneh kar puhti od preobilja, prenasičenosti in dokazovanju kdo je boljši, mene zanima pristnost. Na krožnikih, v ljudeh, odnosih.«

Že zgolj po nekaj minutah pogovora se začuti res globoko spoštovanje do domačnosti – do tega, kar so se mladi še ne dolgo nazaj sramovali. Zgodila se je sprememba, čedalje več mladih ceni pridelke svojih babic, sosedov z bližnje kmetije, mnogi se domače pridelave lotevajo že sami. Kot, da so se na nek način nasitili produktov tega instant življenja. »Domači izdelki so vedno bolj cenjeni, ter sploh v zadnjih letih pridobivajo na vrednosti med ljudmi. Je pa res, da je potrebno do prave veljave prehoditi še kar nekaj poti. Če pogledamo že kmečke tržnice ugotovimo, da je še vedno populacija, ki kupuje te proizvode starejša. Tudi k meni v trgovino prihaja več starejših kot mlajših strank. Želim si, da bi to ponudbo približala tudi mlajšim osebam in najstnikom.«

Maša je s prvo kmetijo začela sodelovati že pred štirimi leti, dopolnjevala in širila ponudbo, bar je za vso to ponudbo postal premajhen, trgovina pa logična »rešitev«. Pravi, da se Bar in Shop ne izključujeta, že način kako sta lokacijsko umeščena, a predstavlja zgodbo. »Če želiš imeti dobro, kvalitetno in raznoliko ponudbo smutijev in sadnih sokov potrebuješ množico ljudi, hiter tempo, tranzitnost; saj sta sveže sadje in zelenjava hitro pokvarljiva. Po drugi strani pa kulinarika iz slovenskih kmetij v sebi nosi poglobljen stik narave s človekom, zgodbe, počasnejši tempo; butično prodajo. Tega nakupovalna središča ne morejo ponuditi v takšni meri, kot lahko stara mestna jedra, ki imajo tudi zaradi svoje zgodovine in arhitekturne specifike svoj nenadomestljiv značaj in čar.«

M.L.

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih