Že četrti teden teče, odkar so se učilnice preselile v domove učencev, vlogo učiteljev pa so do neke mere prevzeli kar starši. Čeprav je bilo do nedavnega nenavadno, da so se nekateri otroci šolali doma in so bili v manjšini, so se jim zdaj pridružili prav vsi slovenski učenci, dijaki in študentje. Ker je situacija za večino državljanov nova, ostaja priljubljena tema vsakdanjih debat, odzivi pa so različni.
Kako dolgo bodo šole še zaprte, ni znano, saj ministrstvo za izobraževanje točnega datuma vrnitve v šolske klopi ni podalo. Učenci se bodo zaradi preprečevanja širjenja novega koronavirusa šolali doma do preklica, torej dokler bodo trajale izredne razmere. Da z učno snovjo ne bi bili v prevelikem zaostanku, se soočajo z učenjem na daljavo.
Ideja se zdi v današnji dobi, ko imamo na voljo toliko tehnologije, čisto izvedljiva. Kako pa deluje v praksi?
“Učitelji nam za vsak predmet posebej napišejo, kakšne so naše zadolžitve. Z njimi komuniciramo preko elektronske pošte. Pri nekaterih predmetih dobimo nalogo, ki jo moramo izpolnjeno vrniti učitelju, da jo pregleda,” pove Neža, učenka 8. razreda osnovne šole. “Če ima kdo od sošolcev težave, si pišemo preko družbenih omrežij in si med sabo pomagamo. Najtežje je namreč jemanje nove snovi. Nekateri učitelji nam pošljejo samo številke strani v učbeniku, snov pa moramo predelati sami.”
Učenci višjih razredov večinoma obvladajo delo z računalnikom in so se situaciji hitro prilagodili. Mlajši otroci pa teh veščin še niso osvojili, zato med sabo in šolskim delom potrebujejo povezovalni element – starše.
Mama prvošolke Tinkare pove, da je prisotnost staršev pri učenju potrebna ves čas. Hčerki mora podati navodila, hkrati pa jo usmerjati, če se ji kje zatakne. Na koncu ocenijo tudi pravilnost opravljene naloge. “Gradiva za učenje so objavljena na šolski spletni strani, učitelj pa nam jih pošlje tudi preko elektronske pošte. Doslednost staršev pri učenju je zelo pomembna, saj bo vplivala na količino in kakovost osvojenega znanja,” še doda.
Kljub temu, da je v trenutni situaciji potrebnega ogromno prilagajanja in da so starejši učenci v nekaterih primerih sami svoji učitelji, mlajšim pa morajo znanje predajati starši, najdemo tudi nekaj prednosti.
“Učitelji so nam na voljo za vprašanja, prav tako pa že od začetka želijo naše povratne informacije glede pripravljenih gradiv, da lahko odpravijo morebitne težave. Vzgojiteljica je otrokom namenila celo telefonski klic, da je preverila, kako jim gre učenje,” pove mama prvošolke.
“Odkar se učim doma, imam več svobode pri oblikovanju svojega urnika. Zjutraj lahko dlje spim in naloge opravljam kar v pižami. Pa še odmor si lahko vzamem kadar koli želim,” je nad samostojnim učenjem navdušena Neža.
N. F.