fbpx
Mestnik
Dogodki Featured Narava & zdravje Novice

WHEY – po krivem na slabem glasu

Ker je preko spleta in v fizičnih trgovinah moč kupiti veliko različnih beljakovinskih produktov, lahko nastane kar velika zmeda. Problem je, da kupci ne poznajo učinkov določenega produkta na sam organizem. Predstavljamo nekaj ključnih informacij o najbolj množično zaužiti beljakovini, da ne bo več napačnih predstav o tem prehranskem dopolnilu.

Omenjena vrsta beljakovin se kot prehransko dopolnilo jemlje predvsem v športu, zadnja leta pa jo velikokrat priporoča tudi zdravstvena stroka, saj telesu zagotovijo odličen in kvaliteten vir aminokislin. Če je vaš cilj povečanje mišične mase ali izguba maščobne, bo dodajanje wheya definitivno pripomoglo k hitrejšem napredku. Seveda pa je potrebno imeti zdrav življenjski slog tudi nasploh.

Zakaj ime whey in kaj vsebuje?

V slovenskem jeziku imamo za to vrsto beljakovin rezervirano besedno zvezo »sirotkine beljakovine, v angleškem jeziku pa te beljakovine z eno besedo poimenujemo »whey«.

Največji delež v sirotki je beta laktoglobulin, ki vsebuje veliko dušika, ki pa je eden izmed glavnih elementov za izgradnjo mišične mase. V wheyu najdemo tudi laktoferin, ki je potreben za dobro delovanje imunskega sistema in je pomemben za prenos kisika po krvi. Sirotka vsebuje tudi glikomakropetid, kar je pomembno za obnovo in rast mišičnih celic.

Pridobivanje wheya

Če posplošimo in poenostavimo: Tekoča sirotka nastane kot stranski produkt pri proizvodnji sira. Ta tekočina poleg beljakovin vsebuje še kar nekaj maščob in ogljikovih hidratov, ki se jih kasneje izloči. Snov se izsuši, da nastane prah. Temu prahu se dodajo sladila, barvila ter konzervansi in whey je pripravljen za uporabo.

Kaj dosežemo z jemanjem wheya?

Whey povečuje mišično maso, pomaga pri izgubi maščobe, izboljšuje imunski sistem, niža holesterol in krvni tlak, zmanjšujejo možnost bolezni srca in ožilja ter ima nekatere antikancerogene lastnosti. Da pa dosežemo te učinke pa je potrebno jemanje whey kombinirati s primerno prehrano skozi cel dan in telesno aktivnostjo.

Kdaj je potrebno zaužiti whey?

V prvi vrsti predlagam zaužitje wheya neposredno po treningu, ker ravno takrat telo najbolj potrebuje kvaliteten vir aminokislin. Prakticira se tudi uživanje wheya zjutraj, ker je telo bilo prej več ur brez hrane. Whey lahko zaužijete tudi med obroki z ali za malico.

Ali je jemanje wheya zdravju škodljivo?

Prehransko dopolnilo vsebuje makro hranila, ki jih najdemo tudi v tako imenovani »trdi« hrani. Jemanje sirotkinih beljakovin ni nevarno, ker v telo vnašamo le kvalitetne beljakovine. Če imate težave z ledvicami in vam večja količin beljakovin predstavlja nevarnost, potem pa je potrebno paziti na skupno količino zaužitih beljakovin.

Zaključimo lahko s tem, da je jemanje wheya primerno tako za žensko kot tudi moške, ki so rekreativci, vrhunski športniki ali pa celo telesno nedejavni, če jim vnos beljakovin iz ostalih virov predstavlja težavo. Sirotkine beljakovine bodo telesu zagotovile kvaliteten vir gradnikov za obnovo in rast mišičnih celic, poleg tega pa ima whey mnogo drugih pozitivnih zdravstvenih vplivov.

David Gole, mag. kineziologije

Sorodni članki

Spletno mesto uporablja piškotke zaradi boljše uporabniške izkušnje. Z uporabo naše spletne strani potrjujete, da se z njihovo uporabo strinjate. Soglašam Več o piškotkih